شما اینجا هستید: خانه » یوگا برای دوران قاعدگی زنان

یوگا برای دوران قاعدگی زنان

شنبه 07 فروردین 1395
0 نظر
زنان (5)

 

یوگا برای دوران قاعدگی زنان یوگا برای دوران قاعدگی زنان

یوگا برای دوران قاعدگی زنان

یوگا برای دوران قاعدگی زنان

بسیاری از خانم‌ها دردها مانند گرفتگی‌‌های عضلانی، PMS، درد پشت در دوران قاعدگی پدیدار می‌شوند. یوگا برای دوران قاعدگی زنان راه حلی جدید ارایه داده است. بسیاری از خانم‌‌ها همزمان با چرخه قاعدگی شان در‌‌ هر ماه‌‌ درد را نیز تجربه می‌کنند. دردهایی مانند گرفتگی‌‌های عضلانی، PMS، درد پشت، خستگی، سر درد و دیگر علائم ناخوشایند پدیدار می‌شود. حرکات یوگا برای دوران قاعدگی یک پیشنهاد عالی است چرا که به رفع بسیاری از این علائم ناخوشایند کمک می‌کند. تعدادی از حرکات یوگا که در زیر آمده است را برای به دست آوردن آرامش امتحان کنید.

۱- حرکت‌‌ یوگا Bound Angel

‌‌

یوگا برای دوران قاعدگی زنان یوگا برای دوران قاعدگی زنان

یوگا برای دوران قاعدگی زنان

این حرکت به تقویت جریان قاعدگی به سمت پایین و به سمت خارج بدن کمک می‌کند. این حرکت سطح پایین لگن خاصره را باز می‌کند و می‌تواند به کاهش درد ایجاد شده توسط قاعدگی از طریق افزایش جریان خون در این قسمت کمک می‌کند.

۲-حرکت یوگا بچه‌‌ها Balasana‌‌

‌‌

یوگا برای دوران قاعدگی زنان یوگا برای دوران قاعدگی زنان

یوگا برای دوران قاعدگی زنان

این حرکت، حرکتی پر از آرامش است که به کاهش درد ناشی از گرفتگی‌‌های عضلانی کمک می‌کند. در این حرکت آرام بگیرید تا گرفتگی عضلات کم شود یا به طور کامل از بین برود.

۳-حرکت تعظیم‌‌ Dhanurasana

یوگا برای دوران قاعدگی زنان یوگا برای دوران قاعدگی زنان

یوگا برای دوران قاعدگی زنان

‌‌
این حرکت در سطح پایین شکم فشار آورده و باعث ایجاد کشش می‌شود. و به رفع گرفتگی عضلات رحمی کمک می‌کند. شما حتی می‌توانید در این حرکت به آرامی به سمت جلو و عقب نوسان داشته باشید.

۴-حرکت یوگا کبری Bhujangasana

یوگا برای دوران قاعدگی زنان یوگا برای دوران قاعدگی زنان

یوگا برای دوران قاعدگی زنان

این حرکت باعث افزایش جریان خون در ناحیه لگن خاصره می‌شود و همچنین به تنظیم دوره قاعدگی و به توقف درد کمر کمک می‌کند.

۵-خم شدن به سمت جلو‌‌ Paschimottanasana

یوگا برای دوران قاعدگی زنان یوگا برای دوران قاعدگی زنان

یوگا برای دوران قاعدگی زنان

‌‌
گفته شده این حرکت به تنظیم خونریزی‌‌های داخل رحم از طریق تحریک تخمدان‌‌ها و رحم کمک می‌کند. این حرکت به بهبود علائم ناراحت‌‌کننده کمک می‌کند.

۶-حرکت آزاد سازی باد‌‌ Pavanamuktasana

یوگا برای دوران قاعدگی زنان یوگا برای دوران قاعدگی زنان

یوگا برای دوران قاعدگی زنان

این حرکت بر روی شکم فشار وارد کرده و به هم فشرده شدن و آزاد شدن عضلات، کاهش گرفتگی عضلات کمک می‌کند. همچنین به آزاد سازی گازهای اضافی که ممکن است در دوران قاعدگی زنان بوجود آید کمک می‌کند.

۷-حرکت گربه/گاو‌‌ Marjaryasana/Bitilasana

‌‌

یوگا برای دوران قاعدگی زنان یوگا برای دوران قاعدگی زنان

یوگا برای دوران قاعدگی زنان

این حرکت ترکیبی با هم انجام می‌شود تا به شل شدن نخاع کمک کند و حرکت شکم به کاهش گرفتگی عضلات کمک می‌کند.

۸-حرکت جسد Savasana

یوگا برای دوران قاعدگی زنان یوگا برای دوران قاعدگی زنان

یوگا برای دوران قاعدگی زنان

این حرکت بایستی در آخر تمرینات انجام شود تا به طور کامل آرام شوید. اجازه دهید تا بدن و ذهنتان به آرامش و با بهبودی دوباره وارد شود. زمانی را دراین حرکت برای خودتان صرف کنید.